Overtoom, leverancier van artikelen voor onder andere kantoor en magazijn en bekend van de slogan ‘Dat is snel, lijkt Overtoom wel’, verandert per januari 2014 van naam. De leverancier van kantoorartikelen verruilt zijn naam na 67 jaarvoor die van moederbedrijf Manutan.
Met de naamswijziging wil de onderneming zijn Europese karakter onderstrepen. Maar het bedrijf wil naar eigen zeggen ook een wereldverbeteraar worden. ‘Ondernemen voor een betere wereld’ is het nieuwe motto.
‘Het effect moet te merken zijn op drie niveaus: de medewerker, de klant en de samenleving. Met de klant willen we bijvoorbeeld een hechte, persoonlijke relatie. Dat is best moeilijk, als je 60.000 klanten hebt, zoals wij. Maar we willen hen in elk geval niet meer alleen producten verkopen, we willen hen echt de helpende hand bieden. Niet langer is winst het hoofddoel, maar ‘een betere wereld’. Winst is slechts een middel om continuïteit te garanderen. Waar het om gaat is duurzaamheid, geluk en een bewust leven.’aldus de directie.
Manutan is met 1.850 medewerkers actief in negentien Europese landen. Het concern is naar eigen zeggen Europees marktleider op de zakelijke postordermarkt.
Reacties door kantoor