Op het ogenblik dat je op zoek gaat naar een geschikte kantoorruimte Utrecht om jouw bedrijf in te vestigen zal je kunnen vaststellen dat er toch met behoorlijk veel factoren rekening dient te worden gehouden. Natuurlijk moet een kantoorruimte in eerste instantie professionaliteit uitstralen, maar daarnaast moet ze natuurlijk ook praktisch zijn om in te kunnen werken. Het gebeurt nog steeds te vaak dat bedrijven er zomaar voor kiezen om de eerste, de beste kantoorruimte Utrecht te huren waardoor ze daar achteraf spijt van krijgen. Wil jij er zeker van zijn dat jij vanaf de eerste keer kiest voor die ene kantoorruimte die perfect al je vooropgestelde verwachtingen zal weten in te lossen? In dat geval is het altijd de moeite waard om even aandachtig de informatie op deze pagina door te nemen!

De gewenste oppervlakte van de kantoorruimte

 

In eerste instantie zal je moeten bepalen welke oppervlakte je precies nodig hebt. Het is daarbij uiteraard vooral van belang om rekening te houden met het aantal mensen die in het kantoor aan het werk moeten worden gezet. Bij het bepalen van de gewenste oppervlakte is het eveneens erg belangrijk om op voorhand uit te dokteren hoe de indeling van de kantoorruimte zal gebeuren. Werken alle medewerkers bijvoorbeeld aan een gezamenlijk eiland of is er sprake van individuele bureaus of misschien zelfs compartimenten? Alleen door hier rekening mee te houden kan je op de meest optimale wijze de gewenste oppervlakte bepalen waar jouw potentiële kantoorruimte Utrecht over dient te beschikken. 

Wat is de gewenste locatie van je kantoorruimte Utrecht?

 

De locatie waar jouw kantoorruimte Utrecht moet zijn gevestigd is vrij persoonlijk. Veel bedrijven vinden het bijvoorbeeld geweldig om in het centrum van Utrecht te zitten terwijl anderen er dan weer de voorkeur aan geven om zich aan de rand te vestigen. In het laatste geval is het waarschijnlijker dat je zal kunnen rekenen op voldoende (gratis) parkeerplaatsen. Dit kan zowel voor jouw medewerkers als voor de bedrijven waarmee je gaat samenwerken een interessant pluspunt zijn. In ieder geval mag het duidelijk zijn, ook de plaats van je kantoorruimte in Utrecht is een belangrijk punt om over na te denken. 

Welk budget heb je voor handen?

 

Het huren van een kantoorruimte Utrecht brengt in de praktijk uiteraard ook altijd de nodige kosten met zich mee. Ondanks het feit dat bedrijven deze kosten zonder probleem kunnen inbrengen spreekt het voor zich dat er op dit vlak geen eindeloos budget voor handen is. Hou er bovendien rekening mee dat de huurprijs van de kantoorruimte Utrecht op zich niet de enige kost is waar je rekening mee zal moeten houden. Wat bovendien namelijk ook te denken van de volgende, extra kosten: 

  1. De vaste kosten voor elektriciteit en vaak ook water; 
  2. De maandelijkse kostprijs voor internet en telefonie;
  3. De eventuele servicekosten die in rekening worden gebracht; 

Bovenstaande extra kosten zorgen ervoor dat de uiteindelijke totaalprijs nog kan oplopen. Het mag dan ook duidelijk zijn, voordat je een bepaalde kantoorruimte Utrecht huurt is het altijd van belang om op voorhand te bepalen welk budget je daarvoor beschikbaar hebt.