Om in de top te komen, moet je wel het een en ander weten over bepaalde managementtheorieën. Om te groeien is het ideaal om je eigen wijsheden, je boerenverstand en een managementboek gebruiken om je zelf uit te dagen in je huidige kantoorleven. Hieronder staan de 5 beste managementboeken als je op graag management boeken kopen wilt.

5. Think & Grow Rich Nederlandse editie voor de 21e eeuw

Volgens het boek Think & Grow Rich Nederlandse editie voor de 21e eeuw is het persoonlijke succes nog steeds van toepassing is volgens Napoleon Hill’s filosofie. Het boek is wereldwijd al meer dan 100 miljoen verkocht en vormt een grote inspiratiebron voor creatieve  en succesvolle ondernemers, zakenmannen en politieke leiders.

think & Grow Rich Nederlandse editie voor de 21e eeuw

4. Alle kantoorclichés in 1 boek: ‘Ga lekker zelf in je kracht staan’

Japke-d Bouma vroeg zichzelf af of hij de enige was die twijfelde of de, zogenoemde innovatieve kwaliteitsslagen, een bijdragen leveren. In zijn boek levert hij veel kritiek op vage managementmodellen en rekent hij af met de meest hardnekkigste clichés en trends op kantoor. Hoe het wel zou moeten? In zijn boek geeft hij handige tips waar bedrijven beter van kunnen worden.

Ga lekker zelf in je kracht staan

3. Leiderschap boek ‘Jan Timmer, die man van Philips’

Jan Timmer timmerde zijn hele leven aan zijn loopbaan en was van 1990 tot 1996 president-directeur bij Philips. In dit managementboek wordt het verhaal van hem en zijn werkleven in kaart gebracht. Het boek onderscheidt zich met zijn inzicht in complexe besluitvormingsprocessen bij onder andere het wereldwijd opererende bedrijf Philips.

Jan Timmer, die man van Philips

2. De Wim van der Leegte biografie

Wim van der Leegte staat bekend als Brabantse familieman en drager van de florerende VDL (van der Leegte) Groep. Met zijn boerenverstand kreeg hij het voor elkaar om zijn vaders bedrijf te tillen naar het 16.000-medewerkersbedrijf VDL Groep. Niet alleen verhoogde hij de omzet naar een schappelijke 5 miljard, maar wordt hij ook nog steeds aangesproken bij de voornaam. Auteur Frits Conijn schreef de biografie over de heer van der Leegte.

Wim van der leegte biografie

1. Verandermanagement boek De Vierde Dimensie

Het boek De Vierde Dimensie heeft de slogan ‘toeval bestaat niet’ en gaat over de onzichtbare wereld om ons heen. Het boek neemt je mee in de magie van het leven. Wensen, de realiteit en toeval lopen in dit boek loodrecht door elkaar heen. Auteur Hans Peter Roel schrijft verhalen en boeken die een bijdrage kunnen leveren aan de kwaliteit van het leven en richt zich op het verbeteren van een de huidige maatschappij. Het is zijn missie om men op persoonlijk vlak te laten groeien. In zijn boek de Vierde Dimensie brengt hij dat zeer goed ter sprake.

De vierde dimensie