Gooi onbelangrijke documenten weg
Vaak sla je documenten automatisch op zonder er goed over na te denken. Maar op een gegeven moment heb je dan een ongelofelijk grote lading data waar je niks meer in kunt vinden. Bewaar dus alleen documenten die echt belangrijk zijn.

Orden in categorieën

Om het makkelijk te maken om gegevens terug te vinden, is het van belang om documenten te verdelen in mappen met een bepaalde groep. Gebruik hiervoor duidelijke namen, zodat je gelijk weet wat zich in die map bevindt. Sla bijvoorbeeld alle verslagen, afbeeldingen en presentaties van een project op in één map.

Maak mappen niet te vol
Als een map te vol raakt, kun je deze beter onderverdelen in submappen. Je kunt bijvoorbeeld voor elk jaar een andere map maken of een andere verdeling per groep kiezen. Je hoeft dan niet meer eindeloos te scrollen door een lijst en houdt een beter overzicht.

Maak kopieën van je documenten
Als je niet genoeg plaats hebt om papieren documenten te bewaren, kun je deze ook inscannen en op een harde schijf opslaan. Dit kan alleen als je zeker weet dat je de hard copy niet meer nodig zult hebben.